Leveransinformation
Postnord kommer kontakta dig för utkörning. Observera att en elcykel/scooter endast ligger 4 dagar kostnadsfritt i Postnords lager och därefter utgår en hyra från Postnord på 369kr/dygn. Denna kommer vidarefaktureras till dig. Är det så att du inte väljer att hämta ut din elcykel/scooter samt inte meddelat oss att du vill returnera ditt fordon inom 2 dagar efter order så finns varan kvar i Postnords lager i 9 avgiftsbaserade dagar innan retur till oss. Vi kommer i detta fall vidarefakturera dig Postnords avgifter på 9 dagars hyra (3321kr samt returfrakt 1195kr). Om du ångrar ditt köp är det därför viktigt att kontakta oss omgående för att undvika onödiga kostnader för dig.
Fraktkostnader
Tillbehör och reservdelar har fri frakt inom hela Sverige vid beställningar över 1 000 kr annars 99kr. Fordon mopeder kostar 299kr. Kostnader för returfrakter se rubriken ”returfrakt”.
Särskilda villkor för frakt
Vi erbjuder som standard fri frakt över 1000kr på våra leveranser. I mycket ovanliga fall kan det
dock förekomma att vår samarbetande transportör inte accepterar leveranser till särskilt avlägsna
eller svårtillgängliga områden, eller att fraktkostnaden vida överstiger vad Nordic Green Mobility
AB normalt kan bära.
I sådana situationer kan vi behöva ta ut en tilläggsavgift för frakten. Om detta skulle bli
aktuellt kommer vi alltid att kontakta dig i förväg för att hitta den bästa lösningen.
Leveranstider
Den förväntade leveranstiden av dina beställda varor hittar du på orderbekräftelsen, i kassan
och/eller på den aktuella varusidan på sajten. Standardtid för alla leveranser är 2 till 5
arbetsdagar från mottagen betalning. Kontakta vår kundtjänst om du inte har mottagit
leveransinformation per e-post inom fyra arbetsdagar från beställningsdagen.
Vi har normalt sett tillräckligt med varor i lager. Om lagret tillfälligt inte räcker till
hämtar vi produkter från våra samarbetande leverantörer, vilket kan innebära viss fördröjning. I
sådana fall informerar vi dig i förväg. Det är därför viktigt att du anger korrekta kontaktuppgifter
vid beställning.
Leveransinfo
Tillbehör och reservdelar hämtas ut på Postens närmaste kontor för paketutlämning. När paketet kommit fram skickas en avisering via SMS om att godset finns att hämta. Har du inte angivet ett mobilnummer vid beställning får du din avisering via post. Fordon skickas antingen direkt hem till dig (de levereras då emballerade och kräver viss montering samt lite enklare verktyg såsom en skiftnyckel och skruvmejsel), alternativt till närmaste utlämningsställe och verkstad (fordonen blir då monterade av din verkstad). Du väljer leveranssätt och eventuella uthämtningsställen direkt i vår kassa. Naturligtvis kontaktas du alltid innan leverans, var därför extra noga med att fylla i rätt mobilnummer vid beställning. Alla varor levereras av svenska Posten. Kan inte Posten nå dig via det av dig angivna telefonnumret skickas en avisering hem till dig. På aviseringen finns ett angivet försändelse-id vilket du använder då du kontaktar Posten angående utkörning. Kontrollera att alla delar är ordentligt monterade innan fordonet tas i bruk. Önskar du leverans utanför Sverige kontaktar du kundtjänst för en prisförfrågan gällande fraktkostnad.