Prisgaranti Fri frakt köp över 1000 kr 14 dagars öppet köp

Villkor och information

Företagsinformation

Innehållet i denna webbutik tillhandahålls, uppdateras och hanteras av följande företag:

Nordic Green Mobility AB

www.RuiO.se

Organisationsnummer: [559530-1044]

MAIL:ruio888@hotmail.com

Betalning och priser

Alla priser är dagsaktuella och kan komma att ändras. Individuellt och aktuellt totalpris för din beställning summeras i kassan, inklusive eventuella avgifter för frakt och betalning, samt moms.

Vi erbjuder följande betalsätt:

  • Klarna Checkout
    Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst. En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert.

Villkor för betalning anges även i kassan under respektive betalningsalternativ.

Leveranser och returer

Vi erbjuder följande leveransmetoder:

  • Leverans
    Vi levererar normalt inom 7 dagar med Dhl eller Postnord.
  • Vi skickar ett mail eller ringer upp er inom 3 dagar om det skulle bli en fördröjning med leveransen då vi inte har den i lager. Men normalt så ska vi alltid ha din vara i lager.

Villkor för leverans anges även i kassan under respektive leveranssätt. Om inget anges gäller 30 dagars leveranstid. Om en artikel har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive artikel. Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt vi kan för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis då vår leverantör eller speditör inte kan fullfölja deras åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om artikeln är defekt eller om vi har packat fel.

Maila oss på ruio888@hotmail.com ditt ordernummer och namn så får du vidare instruktioner i vändande E-mail med ett omgående svar.

Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig. Innan du återsänder en vara skall det vara godkänt av Ruio electric.

Alla returer skall emballeras så ingen transportskada uppstår!

Returavgiften ligger på 300:- till 2500:- beroende på vad du returnerar (vikt/mått) Viktigt, vill du skicka varan själv till oss utan vår fraktetikett så är det mycket viktigt att ni skickar direkt till vår adress, vi har ingen möjlighet att hämta ut returer från ombud.

Ni ska då skicka returen till  Trädgårdsgatan 6 , 45231 Strömstad.

365 dagars öppet köp

ruio.se erbjuder dig 365 dagars öppet köp och därmed har du rätt att returnera beställda varor utan att ange någon anledning. Du ångrar ditt köp genom att inom 365 dagar från det att du mottagit din beställning.  Artikeln ska returneras väl emballerad, i fint skick och i originalkartong. Kontakta oss vid retur så mailar vi dig en förbetald returetikett som du skriver ut och klistrar på paketet och lämnar in till närmsta Postnord ombud.

Ej uthämtade paket

Om en kund inte hämtar sina varor från ombudet inom 7 dagar går sändningen automatiskt på retur till oss och kunden står då för frakten som hamnar på cirka 600kr upp till 3200 kr beroende på storlek, vikt och leveranssätt.  Det finns möjlighet att förlänga upphämtningstiden upp till 14 dagar och då får ni ett mail/sms av fraktbolaget där ni får ändra om det manuellt och det är helt kostnadsfritt.

Avbruten order innan leverans

Om en kund lägger en beställning och ordern aktiveras i vårt system, men kunden därefter kontaktar oss för att makulera köpet innan varan har skickats med fraktbolaget, kommer ingen returfrakt att debiteras. Däremot tillkommer en administrativ avgift på 8 % av varans värde, vilket motsvarar den transaktionskostnad som Klarna debiterar vid återköp.

Returer skickas till:

Nordic Green Mobility AB

Trädgårdsgatan 2

452 31 Strömstad

Återbetalning

Om du nyttjar din ångerrätt betalar vi tillbaka vad du har betalat för artikeln snarast eller senast 30 dagar från den dag då vi mottagit o godkänt returen- artikeln. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka artikeln.

Läs mer om distansavtalslagen hos

Konsumentverket: http://www.konsumentverket.se/

Personuppgiftshantering

hos Adriatik i Strömstad AB

När du beställer en vara ingår du ett avtal med oss om att vi ska leverera varan till dig mot betalning. Vi samlar in de uppgifter vi behöver för att leverera varan och för att kunna komma i kontakt med dig. De uppgifter vi samlar in är  Namn  Postadress  Leveransadress (om annan än postadressen)  E-postadress  Telefonnummer Dessa uppgifter samt uppgift om vad som köpts sparas i vårt kundregister i maximalt tio år. Detta för att kunna hantera eventuella reklamationer och garantiåtaganden, eftersom vissa varor har en garantitid på 10 år. Uppgifterna kan även användas för våra egna reklamerbjudanden om du vid beställningen gett ditt samtycke till detta.

Vi lämnar aldrig ut eller säljer uppgifter från vårt kundregister till någon utomstående.

Du kan när som helst efter avslutat köp begära utdrag, ändring eller radering av dina uppgifter i vårt kundregister. Kontakta oss då via post, E-post eller telefon, se nedan.

Nordic Green Mobility AB

trädgårdsgatan 6

452 31 Strömstad

E-post: ruio888@hotmail.com

Favoriter
Inga favoriter tillagda
Navigera
仿站神器